Spirit & Joy

Jóga és Spiritualitás egy helyen

Jóga és meditáció...

Jóga és a meditáció... Tudom, aki jógázik és vagy meditál esetleg felhúzza a szemöldökét arra hogy és... Jóga maga meditáció. Ezt magam is tudom, ( ja csak néha ki-ki csusszanok a meditatív állapotból). Egyik barátnőmmel beszélgettem valamelyik nap, és úgy éreztem, ( bár ez már több emberrel szóba került nem csak vele), hogy keverik a meditáció és a koncentráció fogalmát. Koncentráció annyit tesz, hogy valamire odafigyelek, és azt elvégzem. Sőt manapság nagyon szétszórtak vagyunk, hála a multi-tasking jelenségnek ( vagyis egyszerre több dolgot csinálunk és a figyelmünk akarva , akaratlanul megoszlik), de a meditáció más. Az igazi mély meditáció egyesülés a Forrással/Istennel ki hogyan nevezi. Olyankor olyan mély béke önti el az embert , amit semmilyen más élmény nem tud pótolni/ adni. Számomra olyan érzés ez, mintha mélyen aludnék, azonban mégsem alszom. Nagyon nehéz leírni.

 

Mi is tehát számomra a meditáció?

Maga a nyugalom. Egyesülés a Forrással. Azt amúgy le kell szögeznem, hogy kezdő vagyok a meditálás és a jóga terén is. Igen, oktatok, igen persze, eljutottam egy szintre, de azért eléggé gőgös dolog lenne azt kijelenteni, hogy jaj Én mindent tudok, jaaaj én vagyok a Királynő és hasonlók. Valahogy sohasem értettem azt , semmilyen munkával kapcsolatosan , hogy elvárják , hogy jelentsd ki : ÉN VAGYOK A LEGJOBB. A LEGOKOSABB A LEG-LEG.... Kihez képest? Hiszen mindannyian különbözőek vagyunk... Nincs két egyforma ember.

Miért is írtam ezt le? Mert ez mindenre igaz. A meditációra is. Nincs két egyforma tapasztalás, két egyforma megélés. 

Sokszor félve kérdezik tőlem, hogy jaj és hogyha elalszom? jaj vagy ez lesz az lesz...- OKé, akkor az a TE TAPASZTALÁSOD.

Jogod van elaludni, ha épp erre van szükséged. 

A másik pedig, amit szoktam hallani kifogásként: Jaj nem tudok úgy lenni, hogy nem gondolok semmire sem.- Nyilván ez nem is természetes. Gondolataink vannak, hiszen gondolkodó lények vagyunk. Azonban az egy más dolog, hogy rágódunk-e rajta és stb, csak hagyjuk, hogy ahogy jönnek, úgy menjenek is. 

Én azt javaslom, ami nekem sokat segített, hogy eleinte vezetett meditációt hallgattam, aztán utána , mikor már képes voltam erre ellazulni, akkor már jöhetett a lazító hatású zene.

Meditálni könnyű?- A mai világban már nem. De törekedni törekedhetsz rá, hogy megleld a saját utadat. Nem KELL szorongani, és semmit sem KELL... A meditációnak és a jógának pont az a közös ajándéka, hogy úgy csinálod, ahogy neked jól esik, és ahogy képes vagy rá.

És eleinte nem megy? Hát jó, a kulcs a gyakorlás. Járni , beszélni, enni is megtanultál. Erre is képes vagy :)

Gyakorolj mindennap éppen amennyi időd van, és meglátod, az eredmény nem marad el.

Bereniké

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://spiritandjoy.blog.hu/api/trackback/id/tr6214681896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Spirit & Joy

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy közvetítsem a jóga iránti szeretetemet, illetve szeretném, ha mások is megtapasztalnák a jóga áldásos hatásait :)

Friss topikok

süti beállítások módosítása